Svar #2 Emma

Emma om Svar till Emma: Hej igen och tack för svaret!

Ok, ja det är klart att man får lösa det på det sättet man tror är bäst helt enkelt! Så annorlunda att hans familj är med och "bestämmer", verkligen vitt skilt från vår kultur, inte sant..=)?


Fast det här kanske blir sista säsongen, nästa år pratar han väl mer svenska och har iom det lättare att ta sig in på arbetsmarknaden om inte annat!


Ha det så gott!


Hej!

Ja det kan man kanske tycka, nu har ju inte jag gått in på anledningen till varför de kommit fram till det eller så. det här har vart bestämt sen innan vi blev tillsammans, alltså flera år. De har en överenskommelse, han, hans pappa och hans bröder. Detta är som sagt mellan dem och det är endast våra/mina närmsta vänner som vet om det eftersom jag inte ser en anledning till att skriva om det här. Det här är ju trots allt om mitt liv och inte hans. Man vill ju inte hänga ut sin kille :)
Som jag skrev tidigare har vi också pratat om det här och även om det tog lite tid för mig att komma fram till det så vet jag att det verkligen kommer gynna oss i framtiden. Det gör ju såklart skitont i mig dagar som denna, när man ska vara ifrån varandra flera månader. Men man överlever och man kommer in i det. Har ju gjort det flera gånger förut i tre år snart.
Att våra kulturer skiljer sig åt är väl ingen hemlighet, vet nog alla som är tillsammans med någon från en annan kultur. Nu vill jag inte säga att det skiljer lika mycket mellan nån från Finland och Turkiet till exempel, men jag tror man kan finna kulturkrockar mellan olika länders folk hur nära de än ligger. Det kanske kommer senare med barn och äktenskap och hela faderuttan, men just nu har jag inte upplevt så mycket krockar utan vi kompromissar och tar det bästa ur bådas liv.
Ingen vet hur framtiden blir, även vi. Jag vet att vi älskar varandra och kommer va tillsammans så länge vi gör det.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag vet stumpis men bussen går superdupersnabbt hem till dig sen! Lovar :)

Hoppas allt är bra med dig även om Y snart måste åka! :(

Puss o kram

2011-04-03 @ 18:37:54
URL: http://imittskafferi.blogg.se/
Postat av: Sara

Tänker på dig mellis<3

2011-04-04 @ 10:21:46
URL: http://ikikalp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0