~

Jag har nu haft huvudvärk i ungefär tre, fyra veckor. I princip varje dag, kan vara någon dag som det inte vart någon värk.
Jag är ganska säker på att det är spänningshuvudvärk eftersom jag alltid känner att det kommer från axlarna och nacken upp till huvudet.
Jag har lidit av stark huvudvärk/migrän sen i alla fall 7 år ålder,så långt tillbaka kommer jag ihåg. Om man skulle titta i min journal från skolsyrran så kommer jag att ha gått dit regelbundet med sprängande huvudvärk.
"dåliga" ryggar, axlar m.m ligger i släkten så att säga, så får väl förbereda mig på ett liv med återkommande besök hos sjukgymnaster och naprapater, som att man behöver ytterligare en utgiftskälla.
Sjukt jobbigt är det i alla fall. Tär ju som fan på psyket. Vet inte hur många gånger jag känt att jag vill ta en kniv och hugga i nacken för att det känns som att det ska släppa.
Har slarvat med träningen så får väl försöka ta tag i det igen nu och förhoppningsvis blir det bättre!
Peppar peppar har det inte kommit ännu, men trodde jag skulle klara mig igår och då kom det som en explosion på eftermiddagen, så än är ju tyvärr inte dagen över!

Kommentarer
Postat av: Kristina

massage kanske kan hjälpa? min syrra har sjukt problemet med sin nacke som ger henne massa migrän. jag hade mycket huvudvärk och migräön som liten, har det inte så ofta längre, tack och lov, det är så... jobbigt. kRAM

2012-03-28 @ 16:36:52
URL: http://mecnunum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0