11:E SEPTEMBER

10 år sen. Jag var alltså 11 år...
Jag var inte gammal alls, men det är som de säger. Man vet precis vad man gjorde den dagen. Det var en vanlig dag, jag gick i femte klass, hade många kompisar så man lekte alltid med någon. Just denna period styrdes stegen ofta hem till min kompis Tove för att spela Roller coaster, även denna dag. Vi satt där framför datorn och byggde ett nöjesfält när hennes 2 år äldre syster kom springande upp för trappan och skrek "sätt på tv.n, sätt på tv:n". ilden som kom upp, hur ett plan flyger in i en skyskrapa fick mig att tänka "vad är det här för film". Jag kom hem och varenda kanal på tv:n visade dessa bilder... Trots min ålder förstod jag att det här, det var något viktigt i världen.
Mycket har förändrats sedan dess.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hehe vad bra;)



Åh vad skönt=) Äntligen tillbaka till lite vardag och få ordning på torpet!!

Och ja precis, slappna av lite. Jag kan känna det att när Hakan är här så är man så lugn inombords, somnar så gott liksom för man vet att han är nära. Nu när han är iväg så skulle det inte förvåna mig om man får en hjärtinfarkt innan jul, denna omedvetna stess man har inombords liksom, jag tror inte många riktigt förstår hur jäkla jobbigt det är.

2011-09-11 @ 23:50:07
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Ahaa är det pga mail och svartsjuka tjejer och sånt som det varit så jobbigt den sista tiden??



Haha nej Hakan har inte kommit. Vi skulle ju bokat biljetten i lördags som jag skrev till dig.. men han kände för att göra annat, och tyckte vi kunde boka den på söndagen ist. Och det var precis som jag sa till honom, att biljetten fanns ju förståss inte kvar för samma billiga pris på söndagen, så det blev inget av det=(



Sen å andra sidan så är vi ovänner nu med, så han hade kanske inte hoppat på planet ändå. För ja det är ju nån jävla subba som skriver till mig att han skulle varit otrogen och ditten och datten och att jag är "för blind för att se". Jag sa till mig själv att jag INTE skulle säga nått till Hakan förrän hon verkligen hade gett mig fakta, men han och jag bråkade om en annan sak så jag råkade ju slänga ur mig i stundens hetta att det finns en brud som påstår att han är otrogen m.m... så ja, det blev ju hus i helvete från hans sida.



ÅÅHH jag blir så trött, det är väl inte mitt fel kan jag tycka att denna tjejen skrev, var sur på henne istället liksom. Men han hatar ju min blogg och nu fick han förståss ännu en anledning. Men jag tycker ju å andra sidan att har man inget att dölja så kan man vara öppen på bloggen (visst nu finns det ju även idiotbrudar som bara vill förstöra och förhoppningsvis är det så denna gången). Men av hans reaktion att dömma så tycker ju jag han verkar skyldig, men visst, man kan ju bara bli sur på denna Natalie också. Men han har ju ingen förståelse över att jag kanske mår dåligt utav att höra sånt om min pojkvän, utan HAN mår dåligt pga det ena och det andra. Han har det alltid värst liksom (enligt honom). Åh jag blir trött. Men så det är iaf därför jag inte bloggat, tappat både lusten pga Natalie som går här och gapskrattar åt precis varje inlägg jag skriver, och sen för att Hakan inte gillar att. Vi får se hur det går. Men du behöver väl inte publicera denna kommentar om nu Natalie kanske läser din blogg också;)



Egentligen tror jag inte på henne, för för det första så verkar det som att hon varit i Alanya i år, vilket Hakan inte har varit. Och för det andra, låt oss säga att hon vill berätta om nått som hände förra sommaren, varför komma 1 år senare och berätta det? Men man blir ju förståss paranoid och tänker att "jahaa, när Hakan var i Antalya och skulle utgå därifrån med jobbet i några dagar så kanske han stack ner till Alanya utan att säga nått till mig" du vet hjärnan snurrar. Men nu sitter jag iaf och väntar på att hon ska svara på mitt mail som jag skickade iväg till henne igår. Grejen är den också att jag haft skyyyhöga sidvisningar i bloggen, vilket jag tar som att Natalie har gått tillbaka i min blogg och läst precis ALLT och av den faktan kokar hon ihop sig en liten historia, du vet hon antecknar när han och jag har setts m.m.. Kan det vara så tro=)? Eller är jag bara dum? Ja vi får se sen när/om hon svarar på mitt mail.



Herregud ursäkta uppsatsen, men jag måste prata av mig=) Inte många jag kan ta det med. Men som sagt, publicera inte denna kommentar;)



Kram på dig!!

2011-09-14 @ 23:14:05
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Jo en sak till förresten.. Jag publicerar inte din kommentar heller, än iaf.. För jag tänkte att om Natalie läser den så kanske hon då tror att han är här, och då vågar hon väl inte skicka iväg ett email till mig;) Så jag publicerar den sen=)

2011-09-14 @ 23:32:29
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja jag har spårat den, och det är Kiruna varje gång. Hon verkar ju även kommentera en annan tjejs blogg (som också är med i gruppen på fb) så egentligen tror jag ju bara det är en bitter tjej som vill förstöra.



Dock tycker Hakan att jag är helt dum i huvudet och förstår inte att man blir paranoid. Jag försöker ändå säga till honom att "om du får höra från 2 olika håll inom loppet av 3 dagar att jag är otrogen, hade inte du tvivlat då och åtminstone viljat höra historien?"!! Men nej, att vända på det så brukar iofs funka, men i detta fallet är jag dum i huvudet som tror han är otrogen. Men herregud, jag säger inte att jag tror det heller. Men höra hennes historia vill jag ju göra. Och ja precis det där om hur man ska tolka hans reaktion, det är ju omöjligt. I detta fallet råkade jag väl även slänga ur mig att "du är väl otrogen då med tanke på din reaktion" hehe.



Men asså vad är det för jävla familjemedlem som vill förstöra så? Hon är väl kär i honom då!! Det är den enda enkla förklaringen jag kan komma på;)



Och nej blåögd vill man absolut inte vara, eller bli skrattad bakom ryggen på. Men vi får helt enkelt tro på våra killar tills det att vi får fakta, bevis eller ett erkännande.



Asså det här låter så idiotiskt av mig att säga, men jag vill så innerligt vara tillsammans med Hakan här i Sverige, att jag tänker "aja, all skit där nerifrån får stanna där nere, när han väl flyttat hit sen så får vårt liv börja ist".. kan ju låta lite dumt om han nu skulle vara otrogen där nere, men jag hoppas du fattar=)?



I dagsläget har hon fortfarande inte svarat, hakan är fortfarande fly förbannad på mig och när han är det så spelar det ingen roll vad jag säger för han hör inte. Så jag tappar ju bara allt, orken, lusten, rösten, och seriöst t.o.m kärleken. För hur jävla kär blir man när han bara skäller för att jag aldrig kan förstå honom, när han själv vägrar lyssna på mig och min historia, one way communication liksom, hakans way or the highway.



Haha ja detta turkiska temperament. Men vad säger Yakup om det hela då? Har han själv skällt ut de där familjemedlemmarna eller hur reagerade han på hela den där historien då?



Kram

2011-09-15 @ 19:41:21
URL: http://m8nsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0