Sextonde mars

Hellu. Jag är helt slut! Hade bestämt mig för att läsa ut en av juridikböckerna idag, men det får vänta till imorgon. Ögonen går i kors typ. Imorse drog jag hem till min klasskompis Linda och vi tog en härlig löparrunda inne i stan! Jag är på gång som fan nu med löpningen känner jag, så himla härligt. Efter det hällde vi oss lite kaffe och gick för att äta lunch, testade då Eastanbul. Mmmmmmmmmmm käkade en meze-tallrik som var väl värd sina pengar. Turkisk musik spelade dem också.

Mot skolan bar det av för att hämta upp vår första tenta för att se resultatet. Det var som en sten från bröstet, var jättenervös, men det gick toppen vilket jag verkligen behövde, sen hade vi en lektion om migrationsrätt vilket var intressant och där hade jag en fördel efter allt bök med UT så kunde jag ju det som rinnande vatten. Föreläsaren var inget att hänga i granen och jag kände att jag bara hade kunnat kolla Utlänningslagen i lagboken så hade jag kunnat lära mig själv mycket bättre. Men men. Så nu är det bara att plugga satan till juridiktentan som är om en vecka!

Nu: Tacos!

Kommentarer
Postat av: frida

okej, ja men B är ju bra =)

man borde få hoppa över det man kan, det fick ju min göra i början här iaf så varför inte liksom? vad händer annars förutom plugg? va blir det i helgen?

kram

2011-03-16 @ 19:25:17
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Ohhh vad duktig du är älskade vännen!!!:D

2011-03-16 @ 19:29:31
URL: http://annisen2.blogg.se/
Postat av: Noe

Tips till juridiktentan: Lär dig hitta i böckerna, eftersom det är det som tar tid på tentan! Klistra massa lappar etc med hänvisningar, så går allt mkt snabbare. Juridiken är oftast logisk och svaren är ganska enkla egentligen, bara man hittar rätt paragrafer etc.

2011-03-17 @ 11:32:51
URL: http://www.metrobloggen.se/holanena
Postat av: Sandra

Vad duktig du är, vad härligt att springa och något som lät ännu härligare en MEZE tallrik. Jag vill också ha! Kramar

2011-03-18 @ 16:44:49
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0