Nittonde mars

Toodis!
Jag har läst ut introduktion till förvaltningsrätten!!! YES. FY FAN VILKEN JOBBIG BOK. Vet inte hur detta ska gå verkligen. Börjar få rikligt med ångest nu och syner där jag är dne enda som failar provet och måste göra om det. Alltså det känns som att ett E måste jag få!? Så svårt kan det väl fan inte va? Förvaltningsrätt är inte min grej har jag kommit på. Hade det vart bara civilrätt ja det hade gått som en dans.
Gud vad ointressant för er att jag har tentaångest.

Idag ska jag om en liten stund åka in och träffa min frugis. Vi ska fika och ta igen en massa snack, känns som det var flera månader sen vi sågs men det var säkert en tre, fyra veckor sen i vekrligheten. Haha.
Yakup ska iväg och fira newroz med sina kompisar sen, så det ska bli kul för honom tror jag. Konserter och sånt.

Ska jag berätta mitt Newroz-minne fårn förra året? Okej..
Jag hade vart i Alanya några dagar, solen sken och det va rätt varmt. Yakup sa att hans syter fyllde år och att hon skulle firas och att även newroz skulle firas. Jaha vad trevligt tänkte jag. En bil med hans tre "farbröder" dök upp och hans pappa hoppade in i bilen och Y sa att jag skulle sätta mig, sen började jag inse att jaha du ska inte med? Nä jag måste jobba sa han, ha så kul och stängde dörren. mm fan va kul. Där satt jag bredvid min käre svärfar och med tre andra kurdiska gubbar. Och körde upp upp mot bergen i Alanya. det var en upplevelse ska jag säga. Väl uppe i bergen körde vi in i skogen och kom till typ en jättestor äng där Ys mamma och systrar, svägerska var och massa andra människor. De grillade och vi åt hur mycket som helst. Såklart. Haha. Kände mig verkligen helt lost måste jag säga.. Kommer ihåg en tjej som jag verkligen inte gillade för hon kollade på mig så jävla dömande. Uppfattade jag det som. Men det va även bra på nåt sätt att va där. Sen åkte vi hem till deras lägenhet och kollade på tv från Diyarbakır där det firades.. Var en ganska fin dag ändå. Fast jag va vettskrämd.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken underbar historia :) det känns som det bara är där borta sånt kan hända :) Måste ändå vart spännande att vart med om det :)



ha det så mysigt med Anna :)

Kramar

2011-03-19 @ 15:53:52
Postat av: Sophia

Hahaha, vad jobbigt!



Jag vet när jag var och hälsade på hos Mehmet familj hur jobbigt jag tyckte det var när han åkte iväg nånstans osv..:P

2011-03-20 @ 11:26:41
URL: http://sophiiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0