Özlüyorum...

Just nu har jag sån grov längtan efter Alanya.
Det har vart snö, kallt och mörkt i snart tre månader. De säger att det kanske inte försvinner förrän i april.
Men jag, jag börjar bli jävligt less!

Jag vill inte behöva tänka måste måste måste. Jag vill kunna vara vaken till tre, fyra fem om jag vill och vakna klockan tolv. Jag vill följa dem gatorna som jag kan så väl, till tisdagsmarknaden och frossa i frukt & grönt. Möta en kompis för fika på Pause eller gå ner till stranden och döda timmar. Promenera upp till borgen och drunkna i världens vackraste vyer.
Jag vill kunna gå upp till N och dricka te, få äkta turkisk mat på balkongen och hacka mig fram på den turkiska jag kan och nyfiket snappa upp varenda ord hon säger till mig.
Jag vill klaga på att det är så jävla varmt att man inte orkar röra sig, sluka iste efter iste.
Ta en runda ner till hamnen, dricka nån drink som bara kan smaka som det gör i Alanya.

4 månader kvar. Andas in. Andas ut.  - Snart så, snart....


Kommentarer
Postat av: Karin

Åhhhhhh va jag längtar nu. Jag längtar till delfiner och till Izmir!! :) 2011 kommer bli ett bra år. :)



Kram

2011-02-03 @ 12:53:09
URL: http://imittskafferi.blogg.se/
Postat av: Anna

Take me back to the place there i belong!

2011-02-03 @ 21:09:59
URL: http://annisen2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0