TRÖTT

Fy vad trött jag är! Kunde fått sova lite till tycker jag.
Men nu är det bara att gå upp och göra sig klar för jobbdagen!
Efter jobbet ska jag direkt in till stan och möta Zandra & Anna, mys!

Tänkte berätta lite om min Västerås-resa.
Åkte in till centralen direkt efter skolan, var där i bra tid, stod och kollade på en gubbe som led av någon slags psykiskk störning. Roande. Sen kom jag på att jag kunde se minst lika psykiskt störd ut som stod och kollade på honom intensivt sådär, men han gick iväg och jag kunde sluta.
Tåget rullade äntligen in på perrongen och jag satte mig ner, tiden gick över lite och folk började bli otåliga. Skulle precis sms:a Mathilda  att tåget inte gått och att man som vanligt inte får någon info från SJ. Då hör jag i högtalaren: "Trafikinfo, det här tåget har tyvärr inggen lokförare och vi hänvisar er till tåget mot Västerås 16.37"  HAHA det här är ett skämt tänker jag (naturligtvis inte).Ställer mig på den knökfulla perrongen och väntar på tåget. Alla slänger sig på i panik. Folk stod upp i gångarna överallt. Ett nytt meddelande "Tåget på spår sex avgår 17.53 direkt till Västerås" jag ringde Mathilda och frågade vad hon trodde, skulle det å fortare med det tåget eftersom inga stopp skulle göras? Så slänger mig av det tåget och sätter mig på nästa igen, det jag satt på från början alltså. Ett till tåg ska hakas i och när vi väl börjar rulla säger dem Eftersom det andra tåget var så fullt kommer göra alla stopp ändå fram till Västerås som är slutstation". Tur var det att jag kom med detta tåg för det var nog det sista som kom iväg från stationen innan det blev strömavbrott och inga fler tåg kunde åka. Stressad och irriterad började jag slappna av i alla fall.

Väl framme kom Mathilda med bussen och vi gick direkt upp på stan och käkade mat. Sen köpte vi en massa gott och drog hem till henne där vi blandade en supergod drink och pratade och pratade. Om vad? Alanya, turkar osv. Ja ni vet allt det där! Jag var ju lite arg på Y och sa till Mathilda att om han ringer så kommer jag inte prata med honom utan han kan få undra vad jag gör. Men när han ringde medan Mathilda satt och pratade med sin turk så tänkte jag att ja jag kan väl prata med honom i alla fall då!
Han hade ringt två gånger och jag ringde upp efter tre, fyra minuter kanske. Det första han säger är "what did you do, why you dont answer, you was in another room!??!" chilla lite herregud.Engelskan är hans kan väl tilläggas och inte min egen. Men sen ville jag lägga på och umgås med Mathilda. Vi fortsatte prata och göra drinkar. Hamnade på Youtube, lyssnade på musik och snackade film. Helt plötsligt var klockan 4.  Vi bestämde oss för att sova kanske.

Vaknade dagen efter vid nio gick upp på toa och somnade om till elva, då gick vi ner och handlade lite frukost och sen hade vi en heldag med alla tre twilight-filmerna. Kanske inte ska se dem egentligen när man känner sig lite olycklig eller när man saknar sin pojkvän. Men men. Vi hann med det lagom tills vi skulle ner till stationen och jag sulle hem. Önskar att jag had ekunnat stanna lite till så vi hade kunnat umgås mer, men vi hinner väl det i Alanya. hihi. Mysigt var det i alla fall ♥

Kom hem och mådde så jäkla dåligt. Y ringde och vi pratade lite. Blev ännu mer ledsen efter och han ringde igen senare.
Nu ska jag jobba snart. Uff.

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar:

Ja jag kommer att jobba den har sasongen ocksa :)

Du verkar inte ha det sa latt just nu, jag haller mig ju tyvarr inte sa uppdaterad langre :/ Hoppas du mar battre snart iaf, och att det löser sig med pojkvannen :) Kram

2011-04-10 @ 17:32:13
URL: http://annfor.blogg.se/
Postat av: Noe

Hoppas allt ordnar sig för er! Det är inte lätt med distans!

Tack för gratulationerna!

Ja Hêlîn är kurdiskt namn, och ja det passar ju både här och där, och i Spanien får de väl uttala namnet så gott det går, eller kalla henne Elena:)

Kram

2011-04-11 @ 10:51:39
URL: http://www.metrobloggen.se/holanena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0