Filmer

Ja.. Mina senaste två dygn har bestått av sängläge och tänker nog satsa på det ytterligare ett dygn. Febern är så gott som borta, men halsen gör för jävla ont. I natt när jag sov svettades jag värre än någonsin, värre än 50 grader i Alanya, då är det ju rätt illa.
Har hunnit kollat på en massa film.
Kollade på The boy in the striped pyjamas som de som känner mig väldigt väl vet att jag skulle vilja se. Den handlar nämligen om andra världskriget och framförallt då judeutrotningen. För de som inte vet det kan jag ju berätta att jag är löjligt fascinerad och intresserad av det ämnet.. Vet inte hur många filmer och böcker jag sett/läst inom detta ämne. Kan sitta i timmar och läsa på internet också och så var vi ju i Auschwitz/Birkenau i tvåan på klassresa, som va bland det hemskaste jag varit med om. Men väldigt bra, man påminns, påminns om denna fruktansvärda epok i historian. Visste ni till exempel att Tyskarna använde det avrakade håret från judarna till att stoppa tex. stolar och madrasser med?
Nu flöt jag ut lite här, men i alla fall.. Jag tror inte att denna historia var sann förutom koncentrationslägren och så, men just denna historia slutar ju väldigt tragiskt. Och väldigt ironiskt på ett sätt kan man säga. Annars var filmen över lag hyfsat seg måste jag säga..

Fortsatte med att kolla på The Ghost writer, vilket också var en oerhört seg film måste jag säga. En kille ska ta över som spökskrivare på före detta engelska premiärministerns memoarer eftersom den tidigare dog under mystiska omständigheter.. Nej inget att hänga i granen..

Och när jag ändå hade min underbart dåliga trend varför inte ta ytterligare en riktigt dålig en? Jodå, det fanns en ännu lite värre! Sorority row. Filmen som skulle göra Audrina Patridge till en riktig skådis. Nja, jag vet inte jag... En skräckis som alla andra. Fullständigt värdelös.

The happening drog jag av efter den.. Detta är ju en film jag har sett förut, så uppenbarligen tycker jag den är bra, även fast man vet hur den slutar osv. Men det var över 2 år sen sist och man får nog vänta lite längre än så för att den ska vara hyfsat bra. Hehe. Det är ju den när folk börjar ta självmord bara sådär.. Sen så tycker jag så mycket om Zooey Deschanel av någon anledning..

Efter den kollade jag på Grown Ups och fick äntligen skratta lite. Jag tyckte den var rätt kul faktiskt. 5 killar som återförenas när deras gamle coach dör och de ska spendera en vecka i hans gamla hus med sina olika familjer.. Den är väl lite sådär; åker in i ett träd och voltar tre meter ner på ett berg, men det gör inget..

Och denna dag har jag kikat på Salt. Oväntad film, fast ändå inte. Men jag gillade den i alla fall.

Det var väl allt.. Hehe. Film är som kanske synes ett intresse jag har och jag har inget emot att ligga nedkrupen i sängen och kika på film!
Men det som berört mig mest är Biggest Looser som vanligt.. Låg och grina som en bebis igår till det. Haha. Det var make over och de får träffa sin familj. My god vad det bara brister.
Nu ska vi se vad det blir för film härnäst..



Kommentarer
Postat av: frida

åh det är ju snart! gud så underbart!! =) jag åker nog lagom tills du kommer hem då :/ jag vet ju inte vart du bor, men gå in på apollo för dom har en billig enkel biljett den 6 oktober till antalya, det är från göteborg!

2010-09-23 @ 19:27:01
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/
Postat av: frida

saken är ju den att jag inte fått mina papper ännu, så därför jag ringde och hörde. men dom kunde inte svara på det. hur lång tid tog det för dig att få papprena?

2010-09-23 @ 20:18:30
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/
Postat av: frida

jo jag har sett papprena, och de är en hel del frågor, löjliga frågor; "när och var har ni setts sen ert första möte" fan! jag har väntat i 3 veckor på papprena nu ju :(

2010-09-23 @ 20:44:13
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/
Postat av: frida

har du skrivit nåt mer till mig? det står 3 kommentarer, men jag ser bara 2 haha!

2010-09-23 @ 20:55:38
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0