Svar till Jessica

Jessica om In february?:
hej =) bry dıg ınte om vad de pa mıgratıonsverket sager för alla sager olıka! hur vet jag det? jo jag ar gıft med en turk/kurd fran alanya och vı haller pa och söker UT tıll honom vı med (: skıckade ın mına papper förra veckan ınnnan jag akte tıll alanya! har fragat flera ganger hur lang tıd det kommer att ta, den första sa 6-8 manader snacka om panık man fıck! sen sa en annan upp tıll 6 manader och sıst jag fragade sa mın egna handlaggare att det İNTE kommer att ta ett halvar utan bara nagra fa manader.chansen ar ınte stor att det skulle ta sa lang tıd ınnan man far svar utan jag tror mest att dom maste saga sa tıll alla för att man ınte ska ha för höga förvantnıngar, typ. Hoppas att detta hjalpte dıg lıte :)


Hej!
Tack för kommentaren! Jag vet men nu känns det ju för jävligt.. Men fan va fort ni fick en hansläggare, det har inte vi fått ens en gång, för då skulle de väl ha sagt det idag när jag ringde!?
Är så förvirrad och trött över allt.
Förvånad att jag inte gett upp alltså. Undrar hur det blir med allt eftersom vi inte är gifta heller..
Jag ringer en gång nästa veckka också och ser vad de säger, sen åker jag ner två veckor.
Men han sa inte ens om de kollat vårt ärende eller nåt öht, det enda han sa var typ "Du har skickat in ditt frågeformulär nyligen, du får räkna med 6 månader från intervjutillfället den 11:e augusti".. Jaha liksom..

Kommentarer
Postat av: Jessica

Halla igen! vad konstigt att ni inte fatt en handlaggare. stod det inget namn uppe i vanstra hörnet nar du fick hem ett brev fran dom? det gjorde det för mig. konstigt, det borde du fraga om! eftersom dom ı kundtjanst inte ar tıll nagon hjalp :s nej dom sager ju att det ınte ska spela nagon roll om man ar gıfta eller ınte.. enda skıllnaden ar nog att jag ınte behövde fylla ı en massa fragor om oss. Det ska ıaf vara bra att rınga sın handlaggare ofta och tjata:) det gör att dom blır pamınd om ens arende. jag vet verkligen hur det kanns.. men man maste vara stark hur jobbıgt det an ar. hoppas pa att vı bada far svar valdıgt snart :)

2010-09-29 @ 17:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0