Politiskt anfall

Har kommit hem från Annica nu för en stund sen..
Hetaste samtalsämnet var såklart gårdagens riksdagsval. Vi ligger ungefär lika ideologiskt och som de turklovers vi är (eller aa, Annica va i alla fall förut..) så är vi ju emot SD vilket kanske har vart tydligt från min sida.. Jag vet inte.
Sorgliga människor som röstat på dem, är ledsen att säga det, men jag kan nog gott å väl ha lätt för att gissa vilka som röstat på dem. Hoppas att hjärnan en dag vaknar till liv och de inser vilket misstag de gjort. Och lika dumma är dem om de firar idag för de kommer inte ha ett skvatt att säga till om i riksdagen.
Dock får vi se om Freddan håller det han sagt, vilket inte riktigt är politikers deal, right? Jag känner dock tyvärr på mig att likt andra europeiska länders motsvarighet till Sverigedemokraterna, kommer de att ha inflytande om inte samarbete med högerpartierna. Jag hoppas naturligtvis att så inte fallet blir, men det återstår att se..
Jag tycker också att partipolitiken kan ju upphöra just precis nu, för den betyder inte ett skvatt. Svenskarna valde Socialdemokraterna som det ledande partiet, att leda svenskarna de kommande fyra åren om så bara med en knapp majoritet, men dock med en majoritet. Desutom blev Miljöpartiet det tredje största partiet, men ändå är det aliansen som kommer styra Sverige. Detta säger jag är fel.
Är så arg just nu och vet inte vart jag ska ta vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0