Baby don't forget you haven't lost it all yet

Pratade med Yakup en sväng. Såg nämligen att jag hade 6 missade samtal från honom. Jises. Haha kändes lite bra i alla fall må jag säga, han var ivrig i att få prata med mig..
De hade tydligen haft val där nere idag, vilket jag läste mer om på aftonbladet. Det handlade något om grundlagarna osv. Vilket verkar bra. Hoppas de röstade Ja så processen för att komma in i EU kanske snabbas på lite.
De har ju en del att fixa till angående mänskliga rättigheter osv, bland annat för kurderna, vilket inte är en dag för sent, det är ju 2010 ändå...
Jag har bestämt mig för att aldrig ge mig in i en diskussion i kurdrågan här på bloggen, då det endast kan sluta i en situation - kaos.
Anyway om en vecka är dte ju vår tur här, jag är taggad!!!


Saknar min fästmaaaan



Kommentarer
Postat av: Regina

nej nej nej, det är så synd att det antagligen är "ja"-rösterna som vunnit. Fan också!

Turkiet kan komma in i eu utan en massa grudlagsändringar, för dom där ändringarna är inte gjorda för Turkiets skull, utan för att de som sitter i regeringen nu vet att om inte grundlagen ändras, så kommer dom få ett jäkla jobb med rättegångar och långa långa fängelsestraff för allt skit dom gjort under tiden de har haft makten. De är enda anledningen till varför regeringen vill ändra grundlagen, så att det inte längre ska gå att ta upp dom i rätten.



Så sjukt själviska, dom har bara förstört mitt fina Turkiet ännu mer :/ BLÄÄ!



Och ja, det är så synd att man som person utifrån inte kan föra normala diskussioner om kurder i Turkiet. Kan inte ens prata med pappa om sånt, han flippar direkt! Sjukt.

2010-09-12 @ 23:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0