Alanya 9/10-23/10 2010, del 3

Senaste veckan har jag o Yakup (även Anna när hon fortfarande befann sig i Türkiye var med) spenderat en del tid på Yosun, där Onur jobbar. Onur är världens bästa. Så jäkla goskille alltså. Han pratar så mycket heeela tiden och man kan inte hålla sig för skratt. Onur jobbade på MP när jag var i Alanya första gången och vi tjejer spelade in lite filmer när han snackade för han va så fruktansvärt rolig när han pratade och krävde total uppmärksamhet. Förra året gjorde jag militären och jag träffade honom inte förrän i mars i år igen.
Nu spenderade vi däremot en jäkla massa tid på hans jobb.

 

I tisdags var jag och sa hejdå till Anna och följde henne till Otogar där hon skulle ta bussen till Antalya. Efter det gick jag återigen till restaurangen och satt där. Yakups mamma kom dit och jag satt där med henne, Yakups pappa och storebror. På eftermiddagen skulle mamma o pappa Öztürk gå på tisdagsmarknaden och frågade om jag ville komma med, varför inte tänkte jag, hade inget att göra. Väldigt spännande, haha, det var nog första gången jag var själv med bara hans föräldrar. Pappa höll i pengarna bestämde till största del vad som skulle köpas och sen fick mamma och jag bära. Yakup skickade sms att han skulle till hotellet för lite siesta, men då jag var övertalad att följa med hem och äta så fick Yakup komma dit helt enkelt, så käkade vi lite och drack lite te. Även Nilüfer och den lilla bebisen kom dit och hon var såklart arg för att jag inte vart uppe hos henne, men ja, vad ska jag sitta där och säga.

Jag var uppe hos henne dagen efter däremot. Var påväg till internetcaféet när hon var ute på balkongen och vinkade upp mig. Var där några timmar, käkade dolmas och drack te. Hjälpte henne att hänga tvätt och sprätta tyger. FC Köpenhamn spelade match och det var fullt av danskar på restaurangen så jag gick ner vid tolv då matchen var slut. Sura miner för det men det struntade jag i. Var faktiskt där för att träffa Yakup och jag kände att mina dagar var räknade.. Mycket riktigt höll de sista gästerna på att betala när jag kom ner så jag fick spendera tid med honom.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

haha självälskar jag att gå till fruktmarknaden med föräldrarna. det är så kul att se hur hårt dom håller i pengarna och när försöker pruta ner typ 2 lira haha oh

2010-10-24 @ 21:53:18
URL: http://ikikalp.blogg.se/
Postat av: Laura

Jag håller tummarna för att ni får svar snart! Har du egen lägenhet i Sverige eller skaffar ni det sedan?



Nja, det känns inte så bra att vara här, speciellt eftersom jag känner mig som en zombie då jag har varit sjuk hemma i 9 dagar!! :S Men tiden går i alla fall! :P



KRAM!

2010-10-24 @ 22:33:01
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0