Tjugoåttonde november

Vill först passa på att säga Grattis till min kära far som fyller 48 år idag och till Malin som fyller 20 år!


Helgen har vart mys!
Min fru har precis lämnat mig för att åka hem till "norr" höhö.
I fredags åkte jag hem till henne efter att ha kastat i mig lite mat. Lyckades tajma allt ganska bra så behövde inte stå och vänta så länge!
Vi kikade på Idol och Cirkus Möller. Sen somnade vi ganska fort måste jag säga. Jag hade precis slagit igen mina små blå, när Anna drar av ett asgarv. För där låg hon och tänkte på saker som vi kanske skulle ha sagt till varandra. Alltså Anna måste upplevas hon kan inte förklaras.
Vi steg upp i ottan typ och blev hämtade av hennes kusin som skulle ta oss till Arlanda.
Där befann sig nämligen allas solstråle, Tina påväg mot sitt nya hemland, Kambodja! Vi ville dock överraska henne och säga hejdå.
Vi hittade inte alls till henne, så Anna var tvungen att avslöja oss och tillslut kom vi ner till ankomsthallen där hon satt med sin mamma och hennes sambo och fikade. Jag hoppas du får det jättebra i Kambodja! Och hoppas vi ses snart!

Efter det åkte vi hem till Anna igen efter att ha tagit en frukost på donken. Hon ville kolla på Kommisarie Späck, vilket jag var mindre sugen på och gick in och sov lite till. Verkligen något som behövdes.
Vi begav oss hem till mig där vi segade runt. Kollade på datan lite, drack te, käkade pizza o sådär. Hoppade in i duschen och sen drog vi in till Victoria och såg på Hämnden.
Underbar film! Den måste ni se. Mikael Persbrandt spelar en helt underbar pappa och människa i den filmen. Det blev några tårar för både mig och Anna.
Väl hemma igen kollade vi på Harry potter och käkade godis. Det är min helg hittils, men än är den inte slut!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Halloj,



Min man jobbade som butikschef för Tastyhouse i kista galleria och i stan, fram till September i år... Sen stängde de igen i Kista. Så just nu är min man arbetslös... :) Men det är helt okej för han har haft så bra lön att han tjänar mer på sin A-kassa än vad jag gör på min heltidslön.



Innan han jobbade på TastyHouose så var han delägare på en restaurang i Kista foodcourt och innan dess arrenderade han en pizzeria :)



1 Januari åker han och ska göra lumpen i en månad, när han kommer hem så ska han börja jobba igen :) Att inte jobba är inte hans grej riktigt :)



Barnen kan inte turkiska tyvärr... eller de förstår en hel del, men de pratar inte själva :(

Okan har jobbat så mkt under deras uppväxt att han träffade dem bara nån timme om dagen i flera år, och vi har ju inte nån släkt här i sverige villket gjorde att de aldrig fick höra turkiska. Och eftersom de lärde sig svenska så var det lättare för Okan att prata svenska med dem... han var lite lat med andra ord...



Kram kram

2010-11-28 @ 12:42:59
URL: http://guzelicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0