Ensam

Sen jag började jobba förra året har jag lärt mig att älska mitt eget sällskap.
Eftersom jag jobbade varje söndag och sådär blev det inte så att jag gjorde mycket på helgerna, jobbade även varannan lördag och mitt i veckan. Då blev det rätt mycket ensamma fredag/lördag-kvällar. Och jag gillar det måste jag säga. Går det nåt bra på tv eller har man en bra film går det lätt.
Det är tur det, för tidigare år så har jag hatat att vara själv. Ensamheten har vart min sörsta rädsla. Kanske för att jag var ofrivilligt ensam för några år sen.
Men nu vet jag att jag inte behöver vara ensam om jag inte vill, att kunna välja är underbart. Men ibland behöver man liksom bara vara med sig själv. Det är ju trots allt jag som oftast ger de bästa svaren på mina frågor, haha. I alla fall det jag vill höra!
(Nu är det ju inte så att jag sitter och pratar med mig själv..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0