Disneydax

För ett tag sen på jobbet så fick jag känn en doft av kärleken på huvudet.
Stod ute på lastkajen och nynnade på den och funderade över dessa underbara filmer som följt mig genom livet. Lejonkungen på bio med mamma, Nonne och Davis är bland de första biominnena jag har. Jag var otroligt rädd för Scar.
Walt Disneys filmer har väldigt fina budskap i sig egentligen, Det främsta jag kommit fram till är att Kärleken är ovillkorlig, man ska inte bry sig om ifall den man älskar är av annan kultur, status osv.. Detta är en röd tråd genom nästan alla filmer. Lustigt med tanke på att Walt Disney sägs ha varit antisemit.

Det jag skulle komma fram till var i alla fall att nu ska jag bädda ner mig med lite disneyfilmer.
Puss o kram, sov gott!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha Scar :D?! Jag har en kompis som var sjukt rädd för Morran i Mumintrollen :).

2010-11-10 @ 17:53:21
URL: http://playbunnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0