Karma

Jag behöver ingen gud som människor för längesen skrev en bok "åt" eller för där det står hur man ska göra och leva för att vara en bra människa eller inte vara en bra människa. Jag tycker religioner är skitintressant verkligen. Men praktiserar ingen själv. Och dessutom är jag trött på frågor, skämt, påståenden om att jag kommer att konvertera till islam. Såhär är det. Jag kan tillhöra vilken religion som helst, det spelar ingen roll för jag kommer inte ändra mitt liv eller få en starkare tro på något sätt. Så är det. punkt. Och sen förstår jag verkligen inte vad som skulle vara så fruktansvärt farligt om jag skulle konvertera. faktiskt. Folk får sluta va så jävla islamofobiska. Som att man går med bomber under klänningen bara för att man bär slöja eller?
Jag börjar mer och mer tro på karma dock. Att den som gör goda gärningar och lever ett bra liv får bra saker tillbaka i livet. Så är det. På något vis lyckas allting ordna sig för mig. Kanske för att jag inte är en elak människa. Bara lite livsåskådningsfilosofi såhär mitt på dagen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra sagt!

2010-05-24 @ 15:28:44
URL: http://annisen2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0