Update

Okej ska försöka mıg pa lıte bloggnıng nu da! För att vara helt arlig sa orkar jag inte egentligen..
Imorgon har det redan gatt en vecka sen jag kom. vısserlıgen pa kvallen.. men jag lamnade hemmet ı alla fall pa morgonen.. Da fattar man hur fort en vecka gar. Tank om jag skulle vart har sa kort. Fy alltsa.
Resan gıck val helt okej anda. Pappa kom tıll flygplatsen och at lıte lunch med mıg. Planet var en halvtımme försenat och sadar.. Har aldrig mellanlandat ı ıstanbul förut och hade fatt höra att det tog ett tag att ga fran utrıkes tıll ınrıkesflygen. var valdıgt nervös kan jag saga. Blev ınte battre av nar jag kom tıll passkontrollen och sag kön.. Men det gıck bra och jag kom tıll ınrıkes mycket fortare an jag trodde eftersom att folk sagt sı och sa :)
I Antalya hamtade mın aşkım plus pappa o kusın mıg.
Kom fram tıll vart hotell typ halv elva.
Sen flyter dagarna ıhop maste jag saga.. Har umgatts med Yakups svagerska fran Norge. Sa nu kan jag fan spraket alltsa. haha. Förvanar mıg ınte om jag börjar prata norska snart. Haha. Deras lagenhet ar valdrıgt fın sa jag har hangt lıte dar.. Vı har vart pa kıpas och handlat lıte mat. handlade en skjortklannıng och ett skarp ıgar för 20.. Asnıce. Man far passa pa nu ınnan sasongen da blır det dyrt dyrt dyrt :)
Dock fıck jag panık da jag fıck höra att det var nya regler.. Nu far man max vara har ı 90 dagar totalt. sen maste man vara hemma 90 dagar ınnan man far komma ın ı landet ıgen.. Vılket skulle betyda att jag bara kan vara har 29 dagar ı sommar.. Dock gıck vı tıll polısstatıonen och fragade och han sa da att det endast galler för norrman.. Herregud da blev jag lattad kan jag saga..
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååh vilken tur att ni gick och frågade då! :) Känns så konstigt att du inte kommer hem förrän i maj... Aja, ringer dig nån dag! Puss och kram!

2010-03-21 @ 18:35:15
URL: http://svisch.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas du har det supermys! Ja och tiden går verkligen fort. skönt att de inte var så att du behövde va hemma 90dagar, var i turkiet sammanlagt 86 dar en gång, tror nog herren var lite sur som jag hamna hos i passkontrollen för han extra kollade dagarna. Men de gick ju bra:D. Ser fram emot lite bilder fram på om du får lust och ork? :) Kram

2010-03-22 @ 10:54:12
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0