Turkveckan är över.

denna vecka har vi sålt bananer, äpplen och apelsiner för 9.90/kg. Därför kallas dessa och liknande veckor för "turkveckor" av några på jobbet eftersom att det alltid kommer så många "turkar" (folk av annan härkomst) och handlar en massa, massa frukt eller grönsaker när det är det som är billigt.
Det är ganska jobbigt med dessa veckor, för såklart har vi de här löjliga reglerna att man bara får köpa ett visst antal kg, men detta är ju för att de som vill ska kunna hinna köpa. Dock så är det ju vi i kassan som får ta all skit, eftersom att det är vi som "sysn". Jag blir så jäääääääääääääävla förbannad på detta. Jo men visst det är jag som har planerat allt, hur butiken ser ut, priser, sortiment. Ja allt har vi i kassan bestämt. Eller?
Precis innan jag slutade idag kom ett par in och hade fullproppat med frukt och jag sa att tyvärr är det max fyra kg/ hushåll.
Jaha, men det är ju löjligt. Då får jag gå in och betala i en annan kassa då.
Nej det fungerar tyvärr inte så.
Men alltså vad är det för regler.
Jag har märkt att jag inte passar att jobba i butik och antagligen inte i andra butiker heller, för mitt tålamod och min stubin är inte på topp kan jag säga. Jag svarade i alla fall Det är faktiskt inte jag som bestämmer reglerna här, tyvärr.
Det här är ett jävla kommunistland, inget demokratiskt. Det är för fan ingen skilnad på ett kg.
Ja det var det man fick tillbaka. Haha kan bara skratta. Efter torsdag kan jag andas ut, då blir det inga fler kunder för mig att irritera mig på. Skönt.


Kommentarer
Postat av: My

OHH MY GOD jobbar du på mitt jobb eller?? Jag har heller inget tålamod och blir så jävla arg med. Ja men så är de precis de är vi kassan som bestämmer allt. ;) Hur fan kan de tro de?? Men folk är fan helt jävla efterblivna och ibland har jag lust att säga de till den VA FAN ÄR DE FÖR FEL PÅ DIG ?? NÅTT STÄMMER JU DOCK INTE!! haha blir förbannad bara jag tänker på de. Så tjejen bara käfta för sånna tröga människor ska fan ha de. Kram på dig snart är slutet nära =)

2010-03-08 @ 09:18:53
Postat av: Sandra

Ja men precis jag tror aldrig han kommer göra den:(. Samma här det är skitsvårt att leva i nuet. Haha turkveckor? känner igen det där. Du jobbar oxå på en coop butik va? Ofta får man som kassörska ta mycket skit, men det är mycke roligt oxå:P

2010-03-08 @ 12:27:48
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0