Fredag

En sak som jag tycker är lite jobbigt med det här med distansförhållande och speciellt med någon från Turkiet (eftersom de inte kan resa till ett annat land hursomhelst) är att man missar alla de viktiga stunderna, de riktigt lyckliga stunderna som kunde ha blivit ännu bättre om ens pojkvän funnits där vid sin sida. Till exempel, jag skulle ha kunnat döda för att Yakup skulle ha varit här på min student, verkligen. Det var typ den bästa dagen i mitt liv och han var inte här. Jag skulle gärna ha haft honom här för ungefär 2 veckor sen när jag fyllde 20. Verkligen. Men det går inte.
Är däremot jävligt glad över att han var här på nyår, för den dagen blir jag alltid så stressad över. Alla i samhället ställer så höga krav, man ska ha en WOW klänning på sig, man ska va med de bästa människorna, ha det bästa partyt, smälla de bästa raketerna osv. Samma sak med midsommar och valborg, hur många riktiga högtider har vi där det är ÄKTA vara!? Kan inte vara många. Det har blivit statusfixeringshögtider. Familjen och mysfsktorn spelar ingen roll, du måste has nåt jävligt bra att berätta på måndagen efter i skolan eller på jobbet. För att inte tala om konsumtionsnivån detta land ligger på. Vi ska lägga ut flera hundra kronor på lite hjärtan och rosor den 14e februari. Varför då? Varje dag är väl alla hjärtans dag om man är med den man älskar. Därför blir jag så jävla sur när folk frågar, vad ska du göra på alla hjärtans dag, midsommar, valborg osv. Ja, gräva ner mig kanske. Eller spendera den med en bra film. Inte fan vet jag, det är en vanlig dag och en ursäkt för alla svenne bananer att bli aspackade och dräggiga som fan. Nä studenten det var mig en redig dag och så är det en dag man bara upplever en gång i sitt liv...
Vi hade en jävligt intressant diskussion igår kring matbordet. Det här med nationaldagar. Irland de har sin St patricks day och nog fan firar de, Norrmännen har 17e maj till exempel. Men vad gör vi i Sverige? Jo Afa och alla rasister ska demonstrera mot varandra. Det är väl en fin tradition. Om du som svensk tar på dig folkdräkt viftar med den svenska flaggan och sjunger nationalsången är det nog fan inte okej, för då är du ultrarasist och nationalist. Hallå!? Inte fan tycker vi att norrmän eller irländare är det? Give me a break. Det här är Sverige och varför ska vi jämt ta hänsyn till allting och va så försiktiga jämt?

Det här inlägfget blev inte alls vad det skulle bli. Haha.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Sara

haha tack tack öziis:D klart vi ska ses där neeere;) jag känner igen dig den här gången iaf:D see u in alanyaa lady ladyyyy;) pusssss

2010-06-11 @ 17:45:49
URL: http://ikikalp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men dette var jævlig bra skrevet Mikaela.....

2010-06-11 @ 20:11:23
Postat av: Nicole

vad är alla hjärtans dag för något? Jag har bara hört talas om alla deppares dag;P Haha

2010-06-11 @ 20:50:37
URL: http://nicolenyholm.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Va kul att du skriver. Dock verkar vi inte vara på samma nivå, du skriver att du tycker om sverige och att det är här du känner dig hemma. Så är det inte för mig. Jag är hemma i Turkiet, tillsammans med min fästman. Jag avskyr det här, det känns som att jag har varit hemma i minst en månad, och då har det bara gått 4 dagar. Hoppas att du får det toppen i alanya! Ska du vara där länge?

2010-06-13 @ 10:27:23
URL: http://rosahibiskus.blogg.se/
Postat av: Anna

Ohhh jag känner igen känslan om det du skrev om "att man missar de viktiga stunderna"... Vet inte hur många gånger jag har önskat att Ugur kunde vara här och "dela glädjen" när det hänt något bra/kul o.s.v... :(



Sen måste jag bara säga att jag håller med dig om de andra sakerna du skrivit! Såå rätt, sååå rätt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0