Passion

Jag har kollat en del  på film sen jag kom hit. Perfekt tidsfördriv för en filmälskare som mig och även en väldigt mysig sysselsättning tillsammans med sin älskling.
Har precis kollat klart på filmen United 93. Har tidigare bara sett sekvenser av den då den gått på tv. Jag är så kluven så kluven. 11 september var en hemsk, hemsk dag jag tror den inte passaerade oberörande för många människor.. Många oskyldiga människor miste livet och deras ännu fler anhöriga lämnades med tomma rum i sina liv. Dock så har jag ju så svårt för USA:s "tyck synd om oss" och "titta på våra hjältar"-filmer. Det är inte så att de själva är skyldiga till många krig, konflikter och andra saker som händer runtom i världen. Uppenbart är att detta plan inte träffade vita huset som var planerat och passagerarna spelade säkert en roll i detta, men hur det gått till kan man aldrig veta eftersom ingen överlevde. Hemsk film och jag klarar inte av att se när de ringer till sina anhöriga och säger att de älskar dem och hejdå. Spykänsla. Vet inte vad som är värst, att sitta där och veta att man ska dö eller få ett telefonsamtal av någon man älskar mer än något annat som berättar att detta är sista gången de hörs.
Har även kollat på Alice i underlandet, givande och rolig film.  Tim Burton har gjort det igen eller vad man ska säga. Älskar Helena Boham Carter. "Off with their heeeeeeeeeeeeeads"
Igår kollade jag på The spy next door med  Jacki Chan eller hur han nhu stavas. Han är min pojkväns absoluta favoritskådespelare och alla andra kineser som hoppar i luften och kör karate. Men aa filmen var väl lite charmig.
Har även kollat på remember me. Vampyr eller inte, RP är hetast under solen! Filmen var väldigt jobbig, alltså inte dålig, utan familjeförhållandet var väldigt jobbigt.. Sen när jag fattade vad som skulle hända så bröt jag ihop totalt. Fy fan. Asgrym film, där kan vi snacka om den bittra verkligheten, så ser det ju ut lite överallt. Alla har det inte perfekt, mobbing förekommer på riktigt. Har helt enkelt inge mer att säga än att den etsade sig fast...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0