CM

Spenderar min morgon med att kolla på Criminal Minds.
I just detta avsnitt befinner de sig på guantanamobasen för att få fram detaljer om terrorattacker som kommer äga rum.
Och jag tror att jag för länge, längesen eller så var det i min gamla blogg som jag uttryckte min avsky för guantanamobasen. Jag kan inte förstå hur "DET demokratiska landet" kan ha sina små hålor uppbyggda och uppbyggda på precis samma sätt som en del fängelser är uppbyggda i andra delar av världen. Med skenavrättningar, psykisk terror och tortyr. Hur i helvete kan man tro att man ska få ut information genom att behandla människor på det sättet. Men.. Detta är även ett land som använder dödsstraff på sina invånare vid grövre brott så det var kanske att vänta sig. Nej jag tycker fan inte de är bättre än Nazityskland var under sin tid..
Nej jag sympatiserar inte med "demokratiska" länder som utför dödsstraff.. Jag tycker att om denna människas liv, oavsett vad denna gjort, inte är värt. Då är fan inte vakten eller polisen eller vad det nu är som trycker på knapparna som leder till ett avslutat liv, inte heller värda att leva. Eller? Ett liv är ju ett liv. Alla är värda en chans. Klarar man inte av att förändra sig ja, då är det väl bättre att sitta inne och ruttna resten av livet. Dödar man den är det ju en lättare och latare utväg. Ja, jag vet att det kostar pengar att hålla en massa fångar inne. Men ändå..
Oj vad det här blev nu..
Jag hade kanske hoppats på att Obama skulle komma att förändra det här, då han sa att bland annat det första han skulle göra var att avveckla Guantanamo. Vad jag vet så har han inte gjort det än.. Men man kan ju hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0