The world doesn't fit my shoulders.

Jag har faktiskt haft en väldigt tung känsla i mig de senaste dagarna.
Som att världen är förlorad. Det finns inget att göra. Allt är försent. Självmordsbombare och Islamhat har tagit över världen och piskrapp och naturkatastrofer. Orkar man det?
Ibland känns det ju så jävla meningslöst.
Vågar man ta hit ännu en muslim. Inte för min skull men för hans skull? Vad kommer folk tänka? Jag vill inte att han ska vara en av dem som blir utittad på stan eller i tunnelbanan bara för att han har mörka ögon och svart hår och mycket stubb i ansiktet. Jag vill faktiskt inte det.

Jag såg att någon hade skrivit att Sverige är det nya Irak. Det tyckte jag var jävligt orättvist mot Irakierna. Det är väl inte så att vi lever med fruktan för våra liv varje dag på grund av ett krig som ingen egentligen vet varför det fortfarande drivs? Som många miljoner människor inte har något att göra med efter en hänsynslös diktator styrt landet. Efter en liten självmordsbombare så är vi nya Irak. Det är ju löjligt. Hur många självmordsbombare finns inte där som varje dag drar med sig människor i ofrivillig död.

Nä nog fan är jag arg. Och rädd. Men inte för att bli sprängd av en galen Islamist som tror att han utför jihad. Nej för de som förstört den här världen från början... Den så kallade överlägsna rasen.
Jävla trångsynta jävlar. Ta och flytta till erat land som inte tar emot invandrare, gör det!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja jag läser på heltid.

Så här står det i mitt brev från csn.

Om du har en inkomst på mer än 60950 kronor (ditt fribelopp) under andra halvåret av 2010, minskar vi dina studiemedel.

Om du har en inkomst på mer än 57664 kronor (ditt fribelopp) under första halvåret av 2011, minskar vi dina studiemedel.



Jag har både bidrag och lån från csn annars hade jag aldrig klarat mig.

Jag jobbar nästan varje fredag 4 timmar och lördag 7 timmar. Sen tillkommer det ju ob på dom timmarna också. Men man måste verkligen spara alla lönespecifikationer så man har koll på läget. :)



Hoppas du blev något klokare. Annars får du fråga igen! :)



Kramar

2010-12-15 @ 19:02:11
URL: http://imittskafferi.blogg.se/
Postat av: Karin

Nej man är verkligen fattig som student. Och bor man ensam så är det ju ännu värre. Och pengarna ska räcka till böcker också. :/ Men nu ska jag inte avskräcka dig. Livet som student är underbart också!! :)

Och du kommer ju ha din lover här när du pluggar så det kommer gå super för dig!! :)

Kramis

2010-12-15 @ 22:19:18
URL: http://imittskafferi.blogg.se/
Postat av: Josefin

Så himla roligt! :) Din karl måste ju vara på väg vilken dag som helst nu? :D

2010-12-16 @ 00:06:13
URL: http://www.metrobloggen.se/josefinsdagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0