Kvällis

Har gett upp städningen. Får satsa på det imorgon med lite ny energi i kroppen.
Det är verkligen skillnad på att jobba på dagis och i mataffär. Märker att jag är trött på helt annorlunda sätt. Rätt kul egentligen.
Jag har proppat i mig en fet hamburgare från Lilla Italien (som drivas av kurder, hahaha, riktiga italienare det där asså).  Rensa hallen har jag hunnit och ta disken och stöka ner i mitt rum, typ. Tror jag kommer få ett jävla ryck imorgon. Muchas muchas som ska fixas.. Snart flyttar min mor och min yngsta syter ut härifrån till mammas "manvän" vilket betyder att jag, Sara och Yakup kommer bo här själva ett tag. Är både glad och förfärad över detta. Men men framtiden får visa hur det blir!

Alltså jag snöar in ibland, som nu. Nu hitta jag "Ja tack till moské i Sverige" gick in och läste i diskussionen lite. Hemskt hur en del människor är. Jag är jävla arg på media alltså. Hur de har vinklat Islam sen 11/9. När är det de kristnas, vitas tur att bli syndabockar? Jag lovar att karma is a bitch och vi har styrt och ställt alldeles för länge.
Det va en kille som hade skrivit så fint om vad Jihad är egentligen. De flesta vet väl att det i stort sätt betyder kamp/krig för Islam. Ungefär. Men det är ju indivduellt, att en människa ska ha en inre kamp för att vara en bra människa. Islam är en fin religion, liksom de andra religionerna är i grund och botten.
Jag inser att så länge jag är med Yakup så kommer jag få kriga, hela livet. Men jag har krigat förr å invandrares vägnar när mina kompisar kläckt rassekommentarer, långt långt innan jag drog till Turkiet första gången.
Jag hoppas att muslimer och svenskar kan leva fredfullt sida vid sida snart...

PS. Jag funderar på att bli nykterist och jag funderar på att stänga ner min facebook...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Så roligt! :) Men det kan han nog göra direkt iallafall. Han ska börja den 10 januari i skolan!:D

2010-12-17 @ 22:26:01
URL: http://www.metrobloggen.se/josefinsdagbok
Postat av: Mathilda

Haha, vi har en pizzeria som heter Italiano och det är samma sak där... Bara turkar och kurder som jobbar! :D

2010-12-18 @ 10:06:15
URL: http://mathildaliksom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0