2010, del 5♥

Mina jobbpass började bli riktigt få. Första pengarna efter Alanyasommaren hade kommit och jag hade råd. En snabb fråga och ett snabbt svar ledde till det otroliga.
Jag köpte flygbiljett tillbaka till Alanya! Anna var där nere, Tina var där nere och Yakup kunde jag ju inte längta mer efter. Jag trodde knappt det var sant. Hann knappt mer än att blinka innan det var dax igen.
Denna resa var en av de absolut bästa resorna ner dit! resan ner var katastrofal. Behöver väl inte gå in så mycket på det eftersom jag skrev om det när jag kom hem.
Det var underbart att krama om min varma nyvakna pojkvän mitt i natten. Känslan går inte att beskriva, trots att det var 2 månader sen vi hade setts innan. Fina blommor och bäddat i form av ett hjörta väntade på rummet och jag kunde inte tro mina ögon. Han är inte den mest romantiska killen på denna jod om vi säger så.
Somnade gott. Säsongen var nästan slut och han slutade ganska tidigt varje kväll och lite ledigt onm dagarna. Fick än en gång spendera tid med mina underbara vänner där nere. Mycket tårtfika blev det. När de åkt hem, var jag och Yakup ganska mycket på Yosun hos Onur, åå underbara Onur, han är verkligen en kille värd guld. Han hjälpte mig när jag trodde allt där nere var över för alltid och det kommer jag aldrig glömma. 2 veckor gick både snabbt men ändå inte. Underbar tid hade jag i alla fall. Som vanligt var jag förkrossad när jag åkte hem och när jag var hemma.
Min underbara mamma kom och hämtade mig mitt i natten på Arlanda efter en jobbig resa hem.

När jag kom hem fick jag ett sms om att vår Alanya-återträff var inbokad och att jag helt enkelt skulle vara där.
Fick fixa om lite på jobbet, men det gick att fixa. Så den 5:e november åkte jag in till centralen och mötte Mattis. Det var sannerligen ett kärt återseende! Vi åt lunch och pratade ikapp. Lite senare fick vi sällskap av Marie och Zandra. Sen begav vi oss till brottby och Anna.  Glada och uppe i varv störde vi nog alla som kom i vår väg. Mötte Tina och Anna vid busshållsplatsen och hade en riktigt välbehövelig helg tillsammans med efes, lekar och deep talk. Säger det igen - vilka tjejer jag träffat detta år! <3

Sen har livet vart som det annars brukar.. Jag har väntat på min älskling. Pratat med honom i telefon och på msn. Saknat, saknat och skanat lite till. Träffat min älskade vän Anna så mycket som vi kunnat. Haft sleepovers, biobesök och hejdå till Tina på Arlanda som nu bor i kambodja. Träffat andra kompisar när tid funnits. Höjdpunkten kanske va att börja på nya jobbet den första december. En stor sten släpptes från bröstet.

Drn 18e december kom äntligen min fästman hit och sen dess har vi hunnit med en massa.
Träffat släktingar, vänner och firat jul. Varit en sväng hos pappa bland alla hundar har vi hunnit med också.
Njutit av varandras sällskap!


2010 har helt enkelt vart ett magiskt år. I efterhand har jag dock önskat att jag skulle ha jobbat, sparat pengar och njutit av den svenska sommaren och sedan åkt ner hösten så att jag kunde fått följa med på bröllopet och
spenderat all tid med Yakup eftersom han inte jobbat. Men det är lätt att vara efterklok, dessutom hade jag aknske inte träffat någon eller alla underbara vänner där nere. Jag vet också att jag hade oroat mig, haft grov ångest osv av att sitta här hemma under högsäsong. Mycket har förändrats och skurits bort ur mitt liv.
Mycket har dock tillkommit och jag kunde inte må bättre.
Det här året har jag hittat min bästa vän!


2011 får svårt att överträffa allt det underbara som skett detta år. Men en sak är säkert.
Jag går All in för 2011, bring it on bitches.

SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL och GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Tina

åååååh, jag ryser av att läsa din årsberättelse! fina mikaela så bra du skriver! <3

2011-01-01 @ 12:11:58
URL: http://www.tinasmelodi.blogspot.com
Postat av: Esther

Har läst alla delar, låter som det har varit sjukt bra :D

2011-01-01 @ 20:11:10
URL: http://esthersverrisdottir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0