2010, del 3♥

Yakups kompis, Ramazan och hans fru Anna kom till Alanya från Finland och vi träffades lite ibland. En kväll bara några dagar efter att jag kommit började det spöregna, vilket inte är vanligt. Det "ska" inte regna i juni. Men lite skönt var det mitt i hettan.
Marie (bloggtjej, såklart) kom ner och vi bestämde oss för att träffas på stranden, eftersom vi aldrig träffats innan var jag lite nervös. Men vi pratade på om allt möjligt och bestämde oss för att gå på hamam på eftermiddagen när Anna äntligen skulle komma ner.
Åå vad glad jag blev när jag såg henne! På eftermiddagen kilade vi tre ner till Delfino och Tina. Riktigt skönt var det att få massage, basta och bli skrubbad! Delfino var lite bättre än det hamamet jag och Zandra var på i april. Kommer inte ihåg vad det hette, men det var nåt hamam MP hade samarbete med. Tror inte de hade det efter att vi kom tillbaka, haha jag var inte så nöjd efter min första hamamupplevelse.


Äntligen var det dax för midsommarafton! Jag hade höga förväntningar. Vi hade köpt biljetter till Palm Beach där Anna Book skulle uppträda och vi skulle få sill, nubbe och jordgubbar med grädde.
Vi som gick var, jag, Anna. Zandra, Marie, Tina och några av Zandras jobbarkompisar. Vi drack gott och åt gott och hade allsång med Anna Book och dansade kring midsommarstången!
Efteråt drog vi ner till hamnen och Crazy Horse, efter det blev det Havana dit Yakup kom. Efter ett tag gick vi hem. Kan väl säga att jag var ganska så kalas, det syns på bilderna.
Det var den absolut bästa midsommaraftonen sen jag var liten. Hade så himla kul och är så himla glad att jag fick dela den med dessa fina människor.




Dagarna flöt på. Jag hade många att träffa och det var jag otroligt tacksam för. Vi hade så kul. Vi var på stranden, käkade lunch, fikade, käkade middag och promenerade runt.
Jag och Anna åkte upp till borgen en kväll och tog massa bilder och njöt av utsikten. Det var en mysig kväll. På vägen ner åt vi på en av terassrestaurangerna.
Lyckokänslan höll i sig tills jag kom till restaurangen och där började skiten. Jag och Yakup började bråka och föll ner i en liten svacka. Måste berätta att när det är högsäsong så sliter det så jävla hårt, självklart på honom eftersom han jobbar mycket, men också på vårt förhållande. Vi är oense om hur han borde jobba och bemöta en del kunder. Det är inte mycket man hinner ses och när man ses så ville han helst sova. Det blir påfrestande efter ett tag. Kan ju tänka mig hur det skulle ha gått om jag inte hade haft människor att umgås med.
Jag, Anna, Yakup och Nusret gick på Damlatas vattenland en dag och njöt av lite ledig tid tillsammans. Killarna blev som små barn och bara sprang mellan kanorna, medan jag och Anna försökte få oss alla att åka tillsammans. Det var kul att få göra något med Yakup. Även att Anna och Nusret var med också!


Min mamma och Linnéa kom ner en vecka. De bodde på samma hotell som mig och Yakup fast i själva huvudbyggnad. Spenderade min tid med dem såklart.
Vi var väl lite på MP och sådär. Annars prövade vi lite andra restauranger, vi kollade på fotbollsfinalen på MP,
vi åkte till Dimcay allihopa plus Özlem, Simon och Özlems två små kusiner, fikade och åkte upp till borgen en snabbis. Tyvärr så mådde jag ganska dåligt när de var där, det var en jobbig period mellan mig och Yakup och jag önskar att jag inte hade vart så frånvarande när de var där.
Det slog mig inte förrän jag stod och vinkade av dem vid bussen hur mycket det hade betytt för mig att de vart där. Påväg tillbaka till hotellet kände jag mig tom och ledsen.
Grät en skvätt och kände mig ganska ensam också för att Anna hade åkt hem några dagar tidigare.



Kommentarer
Postat av: Emma

åh vad jag saknar Turkiet när jag ser dina härliga bilder! :) Hamam liksom, åh vad skönt det hade vart!

2011-01-10 @ 00:51:05
URL: http://theemmaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0