2010, del 2♥

Zandra hade ju som tur är ledigt en dag i veckan. En kväll följde jag med henne och henns kompisar från jobbet ut.
Vi började på Zandras favoritställe, Crazy Horse och fortsatte sen till Bellman dit även Yakup och hans kompis kom.
Även Tina tog sig tid till att gå ut och träffas, trots jobb 7 dagar i veckan. Så en annan kväll var både jag och Tina med Zandra och hennes kompisar från jobbet ut.
Denna gång startade vi upp på Crazy Horse också men drog efter det till Havana. Även denna gång kom Yakup dit och mötte mig.
Min vistelse i Alanya började lida mot sitt slut. Yakup fick ledigt en dag och en kväll för att tillbringa den med mig. Vi var på stranden på dagen och senare på kvällen promenerade vi i hamnen.
Kvällen innan jag åkte hem sa jag hejdå till alla på restaurangen och Mahsun gav mig en näsduk, eftersom någon tydligen berättat för alla att jag blir så jäkla ledsen. När vi kom hem var jag hysterisk och sov nog tre timmar. Var nästan livrädd för att somna.
Åkte från Alanya tidigt tidigt på morgonen. Hemma var jag en fin vårdag i maj och hämtades på Arlanda av mamma, Sara och Lillan, mammas kompis.


Väl hemma förundrades jag över de långa kvällarna. SOlen går ner tidigt på kvällen i Turkiet, året om. Min första kväll hemma fick mig inte precis att må bra.
Men jag kämpade på, dagarna gick segt. Anledningen till att jag åkte hem var födelsedagar och studenter annars hade jag nog köpt visum och stannat längre..
Jag träffade lite kompisar och jobbade tre, fyra pass i början av juni. Ganska fort köpte jag min biljett tillbaka till mitt andra hem.
Den 16e juni, så nästan precis en månad efter att jag kommit hem. Nedräkningen började.
Den 29e maj fyllde jag 20 år och hade en liten fest här hemma. Det var trevligt, men inuti kände jag mig ganska tom. Vad spelar det för roll om jag fyller 20 om inte min pojkvän fanns där?
Anna min fina sov över och hon var räddningen i mörkret. Min syster fyllde år den 31a och den 4e juni var det dax för Sara att ta studenten. Med på hennes fest fanns min andra solstråle i livet.
Ronja.

Jag och Anna sågs en hel del. En sommardag blev det skrattstock på långholmen. Tredje året i rad för mig. Vi hade picknick och hade trevligt som vanligt!
Rätt som det var, var det dax för mig att åka igen. Kvällen innan jag åkte iväg gick jag, mamma och Sara på Friday's på Östermalm och käkade middag.
Mysigt hade vi.
Jag gick upp tidigt tidigt och tog taxi till centralen klockan tre på morgonen den 16e juni. Därifrån blev det flygbuss. Hade beställt resa med Ving och tog transfer denna gång och ingen hembiljett. Väskan var fullproppad så jag tog på mig tre linnen, två långärmade och två par byxor.
Flyget kund einte landa på grund av för många plan nere på landningsbanan så vi fick cirkulera över havet i en halvtimme. Snacka om att jag var rastlös.
Värmen hade hunnit smälla till ordentligt när jag kom ner och det var den varmaste dagen hitils på året sa dem.. Bussen tog fruktansvärt lång tid och det var en ny chaufför som körde och han hittade inte.
Den resan tog 3 timmar. Första hotellet han stannade vid slängde jag mig av vid mer förbannad än någonsin och gick till MP. När jag kom dit var jag dyngsur men så jävla lycklig över att se Yakup igen.

Denna gång bodde vi på Best House hotell. Till en början kände jag att det var bättre än Glaros. Nu skulle jag troligtvis aldrig sätta min fot där igen. Kackorlackorna på rummet under två månader var det bara att vänja sig vid.
Min första kväll nere ville jag såklart träffa Zandra! Som jag hade längtat efter henne. Dessutom var Mathilda där. En bloggtjej som jag pratade mycket, mycket med på msn innan jag åkte ner i mars.
När jag kom hem i maj åkte hon ner efter en vecka, så vi hann aldrig träffas. Men nu var vi båda i Alanya, anledningen till att vi började prata från början.
Vi möttes upp, eftersom Yakup ändå skulle jobba. Vi gick till Dürümcü baba och käkade kebab. Pratade och försökte lära känna varandra och uppdatera om vad som hänt.
Efter det tog vi oss till Mona-Lisa där min kompis Zeki jobbade. Han bjöd oss på en drink innan vi drog vidare till Fougere där Mathildas dåvarande kille jobbade.
Innan hon åkte hem två dagar senare hann vi dra ner till Queens Garden med My (bloggis) hennes pojkvän Emre och hennes kompis Sanna. Även Mathildas kille följde med.
Yakup kom dit med Islam och Mahsun. Men han var riktigt tjurig och jag skämdes nästan för hur han betedde sig. Som tur är så är vi alla vana vid menskurderna där nere. Hehe.



Träffade Sara Salgisen också. Det har jag glömt bort att berätta. Jag träffade Sara en gång första omgången i Alanya. Hennes sista dag.
Hon var faktiskt  den första bloggtjejen jag träffade! Hon var nere igen och skulle precis som jag stanna en längre tid. Vi sågs en del och promenerade mest.
Min fitnesskompis kan vi säga. Haha. Närå, sara är en riktigt prima tjej. Hon är en underbar person och riktigt rolig ibland! Det var jätteskönt att ha henne där nere.
Man kunde liksom spontan-smsa och så kanske vi hade tid att ses!
Annars hängde jag lite med Yakup på dagarna, han ändrade sin jobbtid så att han började 15.30 varje dag till min lycka. Men det visade sig att han ville ha den tiden mest för att sova. Men ibland så badade vi lite i hotellpoolen. Riktigt skönt. Hade inte badat i pool sen, ja inte vet jag. Inte i Alanya nånsin i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Sara

Oh mellis, blev nästan lite ledsen:( Den här sommaren var lätt den bästa någonsin!!!!!!! Får ångest när ag tänker på att denna sommaren som kommer inte blir densamma

2010-12-31 @ 12:49:37
URL: http://ikikalp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0