Svar till Filippa

Filippa om söndag:
Hej!

Jäättebra blogg :) Jag skulle berätta att jag var i turkiet för 4 veckor sen. Träffa såklart en underbar kille där. Vill bara veta hur du klarar det? Jag saknar ihjäl mig, och som jag har förstått det har du och din pojkvän träffats ett tag? :) Jätte tacksam för svar.

Mvh /

Filippa

Hej
Tack så mycket.
Ja, det är inte ovanligt kan jag säga, finns en hel del svenska tjejer där nere som faller för turkarna. Sen får man tänka att det säkert är lika många norskor, danskor, finskor, mm.
Vart i Turkiet var du?
Hur jag klarar det? Bra fråga.. I början var allt väldigt osäkert och livet gick vidare om man säger så, visste inte vad som skulle bli av det hela. De har ju ett ganska.. Dåligt rykte såm jag tog det lite lätt. Tills jag åkte dit igen och det var ju såklart endast för att träffa honom, sen blev det bara mer och mer seriöst och det är som ett vanligt förhållande förutom att vi inte kan ses hela tiden.
Men det funkar, vi pratar i telefon nästan varje dag och ibland på msn och då kan vi ju se varandra också. Men det är svårt, det är det och det är nog inte den typ av förhållande jag skulle rekomendera. Men kärleken kan man inte styra över!
Ja vi har träffats, eller ja träffats och träffats, men haft kontakt och setts sen slutet av oktober 2008, så det börjar närma sig 2 år!
Hoppas du blir nöjd för svaret, bara att fråga på om du vill veta nåt mer!

Kommentarer
Postat av: My

Jag vill veta istället hahahah fick detta som svar från migrationsvärket skickar de jag skivit och dreas luddiga svar enligt mig =)



> Min fråga> Hej en snabb fråga.> > Om jag och min pojkvän skulle få beviljat turistvisum den 11 > september och detta står i hans pass och allt men vi inte lyckas hitta > någon biljett hit till just de datumet blir de då problem om han åker två > dagar senare? dvs 13 september ? Eller man måste komma exakt de > datumet man sökt för för att sen inte få problem i pass kontroll och > annat ?



Deras svar:



Hej My, Visumet är giltigt under den period som står angiven på stickersen. Han har rätt att vistas inom Schengenområdet under det antal dagar han beviljats, under den angivna perioden.



Hur tolkar du att han kan åka när som ??

Kram på dig

2010-08-16 @ 11:00:00
Postat av: Filippa

Hej :)



Kul du svara :) Jag var i alanya, hehe roligaste jag gjort på länge. Hur lång tid går det nu innan du ska till alanya igen då? :)



Hur varmt är där i november ungefär? Vet du de?

2010-08-16 @ 16:12:46
Postat av: Laura

Till My: Om visumet är giltigt under den perioden som står i hans pass så borde det ju inte vara några problem även om han åkte flera veckor senare än den första dagen av visumet, än mindre två dagar senare! Så tolkar i alla fall jag ditt svar från migrationsverket!



Mikaela, jag hoppas att ni får svar inom kort och att ni får vara tillsammans i Sverige snart!!



KRAM!



2010-08-16 @ 21:50:21
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0