Lite morgonsentimental

Fy fan vad jag saknar gymnasiet nu. Saknar att ha fasta tider att gå upp varje dag ta mig till skolan och bli sjukt glad av att träffa mina 4 underbara vänner varje dag. Och faktiskt på något sätt gilla min klass lite i smyg. Ja riktigt trivas med att sitta där i klassrummet med just den klassen. Lyssna på mina underbara lärare. Bergartscykeln, Förvandlingen, Guds barn osv. Visst jag saknar inte att komma hem med panik och inte riktigt lägga ner energi på att göra de sista uppgifterna riktigt bra.
Men fan vad jag saknar gymnasiet.
Skillnad mot nu. Åka till jobbet på alla möjliga tider, befinna sig där i typ 10 timmar varje dag, inte ha någon som man skiner upp av när man ser att man ska jobba med hela dagen. Inte ha någon att skratta magen ur sig med eller prata bekymmer med.
Nej sitta där i sin jävla lilla kassa och möta trettiofemtusen stressade, arga, irriterade och trevliga och glada kunder i 2 sekunder. Stirra sig blind på klockjäveln. Går den rätt? Har det verkligen bara gått 2 minuter sen sist jag kollade. Slutar jag om 6 timmar?
Nej tack, fy fan vad ovärt.

Så till er som går 3:an gymnasiet! Ta vara på tiden så jävla mycket. Stanna upp och uppskatta det. De flesta av er har ingen aning om vad som väntar er efter det här året och det kan aldrig bli som sista året på gymnasiet. Vänta tills alla skivor och planering inför studenten börjar. Vänta. Fy fan vad kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0