Hayirli Bayramlar

Idag hade jag velat befinna mig i min kära pojkväns land. Ja naturligtvis på exakt samma kvadratmeter som honom. Men han är inte riktigt den enda anledningen, till denna starka längtan just idag, idag har nyfikenheten mer tagit över.
Idag börjar nämligen deras största högtid bayramlar. Eller "Sockerhögtiden" som den också kallas.
Eftersom de fastat i en månad (ramadan) så käkar de i princip godis i tre dagar nu. Haha.
Påminner lite om våra påskkärringstraditioner då barnen går runt och knackar dörr för att få godis.
Det hade ju vart kul att ta del av, jag menar jag var ju ändå där under en del av ramadan då ska man väl få vara med på trevligheterna efterråt?
(inte för att jag direkt nämnvärt märkte av ramadan eftersom Yakup inte deltog i det när jag var där. Hoppas i och för sig att han inte gjorde det efter att jag åkt hem heller, eftersom att det är direkt omänskligt att inte äta och dricka något under så lång tid och jobba som han gör).
Jaha, nu blev jag sjukt sentimental och saknar allt mycket mer än jag gjort senaste tiden.
Sysselsättning som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0