Günaydin

Löning idag. engarna försvann lika fort som de kom i princip.
Fick inte så bra lön eftersom jag knappt jobbade i augusti utan var i Alanya då. Så det kan jag leva med. Men det blir svårt att spara något denna månad.

Igår låg jag alldeles för länge i sängen.. Men sen pallrade jag mig upp och gick till banken för att fixa VISA-kort. Så nu kanske jag äntligen kan handla på internet utan att jag måste fråga pappa om jag kan låna hans kort. Ett steg i självständighetsriktningen. Efter det tog jag mig in till Odengatan för att möta upp Annica. Vi gick till ett jättemysigt café, åt en gudomlig äppelmuffin. Efter ett tag mötte vi upp Özlem och dags för fika nummer två på Espresso house, eller det blev Chailatte för mig, inget annat sött. Där satt vi i flera timmar och käkarna bara malde på oss. Tills klockan blev åtta och hon, barristan kom och sa, "Nu stänger vi tjejer". Jaha redan tänkte vi, men började gå.
Så det var en väldigt givande dag och jag fick helt klart ett par tankeställare.
Just nu änner jag dock att vad som än händer kommer allt att ordna sig, för jag har en underbar familj och vänner som stöttar mig och finns där. Så jag borde inte klaga egentligen.

Nu blir det jobb. Å hej vad kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0