Jag är Gül?

Nu ska jag bara tömma huvudet lite. Kan bli hur konstigt som helst och helt olika saker.

*Jag har blivit besatt av Westlife, det är typ de enda jag lyssnar på just nu på spotify. Nu spelas låten Seasons in the sun, som förvisso är en cover. Den blir jag alltid ledsen av att höra. Kommer ihåg när pappa hade fixat något musikprogram, jag var kanske en 11, 12 år. Napster tror jag det var och han hade den låten. Jag frågade vad den handlade om och han berättade att sångaren skulle dö i en sjukdom och sjöng en vers till sin bästa kompis, en till sin pappa och en till sin flickvän. Sen dess inger den en tung, sorglig svart känsla bara. Speciellt raden Goodbye my friend it's hard too die, when all the birds are singing in the sky.

*Jobbet gick väldigt fort idag faktiskt, tack och lov. Det brukar mina lördagar väl göra om jag tänker efter egentligen. Efter jobbet åkte jag in till Gullmars och träffade Lovisa. Underbart!!! Vi konstaterade att det redan gått 3 veckor sen vi sist sågs. Tiden går väl rätt fort ändå... Vi fikade på Tullys och språkade en hel del. Känns helt för täääskigt att inte träffas varje dag.

*Jag har insett att det är mycket lättare att gå ut och jobba efter rasten om jag druckit lite te. Så det ska det bli varje rast från och med nu sålänge det finns i fikarummet.

*Nu är det American History X, en av mina personliga favoriter. Edward Norton må vara nazist i filmen, men bortsett från det, var han riktigt.. Ja vacker faktiskt. Själva historian är också fantastiskt vacker, otroligt stark men så sorglig.

*Som vanligt saknar jag min älskling och "livet" där nere. Igårkväll fick jag en liten pratstund trots att jag bestämt hade sagt att vi inte skulle prata förrän Oktober börjat. Men men, vad ska man göra? Måste man så måste man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0