Mardrömsscenario

Usch. jag blir mållös samtidigt som jag blir lite full i skratt av chock.
Idagpublicerade Aftonbladet nämligen debattartikeln som Sverigedemokraternas partiledare, Jimmie Åkesson hade skrivit om hur Islam tar över Sverige och är det största hotet sedan andra världskriget.
Vet inte vad jag ska säga, mer än att jag är riktigt oroad över att de faktiskt kommer att få sitta med och styra vårt land från och med nästa år.
Jag kan förstå att många Svenskar är trötta på hur regeringen har skött/sköter invandringspolitiken och visst den vore skärpas. Hellre kavlitet än kvantitet kan jag känna... Det är bättre att ta emot färre, men satsa på att de ska komma in bra i det svenska samhället. Inte ändra på sig och bli något de inte är, men så att de är inräknade..
En del av hans argument kändes så jävla stenålders.. han sa något ungefär i stil med " de har så många barn.." det känns bara.. Det har väl inte med islam att göra, känns som att han hade behövt vara vaken under geografilektionerna. Det är inte direkt så att alla muslimska familjer föder hur många barn som helst, det är utspritt över världen och har mest med ekonomi, trygghet i framtiden och barnadödlighet att göra.
Jag inser att alla inte kan tycka som jag. Och nej det här upprör mig inte för att jag har en muslimsk pojkvän. Jag hade blivit lika bestört för 1,2,3,4 år sen, eftersom att jag fortfarande lever efter att alla människor ser precis likadana ut om vi öppnar upp och kollar på innehållet. Resten är bara anpassning.
Se människan, inte färg, religion och kultur.
Och för guds skull, rösta inte in Sd i riksdagen.

Kommentarer
Postat av: Annica

Grymt bra skrivet ! Håller fullständigt med dig! PoK

2009-10-20 @ 15:31:44
URL: http://annicaj73.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0