I bought a ticket too love

 

Min och Yakups Lovestory

Det hela började med att jag och min kompis ville åka utomlands.. Vi båda jobbade under sommaren, så vi bestämde oss för att åka på höstlovet. Vi ville att det skulle vara så varmt som möjligt. Jag ville gärna åka till Kreta, hade vart där två gånger innan och jag gillade det väldigt mycket. Kanrieöarna kollade vi även eftersom att det är varmt större delen av året. Tillslut gav min kompis förslaget att vi kunde åka till Turkiet.. Eftersom att det skulle vara varmt där under den perioden och hon hade vart i Alanya en gång tidigare och tyckte det var bra. Så okej, vi bestämde oss för Turkiet och bokade resan i Augusti när lönen hade kommit.

Den 25:e oktober 2008, skjutasde min mamma oss till Arlanda sa hejdå och "Mikaela bli inte kär i någon turk nu bara" Nej då sa jag, jag ska dit och ha kul, kanske någon snygg norrman eller svensk. Planet gick 18.05 och vi var väldigt förväntansfulla, första gången någon av oss åkte utomlands själva. Bussen tog oss från Antalya till Alanya och jag minns känslan såväl. Vi låg på varsit säte mitt emot varandra, det var mitt i natten och jag kollade upp på den stjärnklara natten och såg en stjärna falla och jag kände att något var på gång, att det skulle bli en speciell resa.

Bussen stannade utanför Hacibey ungefär vid ett på natten, så vi checkade in och kollade hotellrummet. Vi var ett av tre sällskap, så man kan säga att det var jävligt dött. Detta eftersom att vi var där i princip sista veckan av säsongen. Somnade ganska fort och gott gjorde vi också. Dagen efter ville vi såklart kolla allting. Hotellet, området och stranden. Blev en mysig promenad runt vårt område innan vi slutligen la oss en stund på stranden. På kvällen låg vi och glodde på tv:n i rummet och gjorde oss slutligen i ordning för att gå ut och äta.. Vi tänkte ta oss mot hamnen för det var där det hände hade vi hört. Vi började gå gatan ner och svängde sen vänster. Första restaurangen började de såklart ropa från. Han hette Hans och allt var det var och vi skrattade bara lite och gick vidare, sen vid nästa restaurang stod Pelle. Okej, vi tog i hand och vi tyckte båda att det var den snyggaste turken vi sett, haha. Dessutom snackade han en hel del svenska, men vi velade ändå ganska mycket. Och då kom såklart "Ni får en gratis drink, Pelles special". Aa, okej då. Vi käkade och om maten var god hell yes. När vi ätit upp och skulle vidare sa Pelle att de skulle dansa kycklingdansen imorgon vid 21.. Och där var jag hooked, jag fick sån charterkänsla så vi bestämde att gå tillbaka dagen efter.

Kvällen den 27/10 kom, vi gjorde oss i ordning och gick ner till samma restaurang, Marco Polo. Vi satt där, Pelle kom fram och pratade lite med oss, fårgade om vi skulle festa även idag. Japp sa vi och han sa att några som jobbade där skulle skjutsa ner två andra svenska gäng som satt på restaurangen och att vi kunde åka med dem om vi ville, javists tänkte vi. Jag blev kär i drinkpinnarna och lade två från mina drinkar i min väska. En av servitörerna kom och frågade varför alla tjejer gillar dem så mycket och jag skrattade väl bara lite. Efter någon minut kommer han tillbaka till vårat bord och lägger en hög framför mig. Oh yes, det var min pojkvän som gjorde det. Haha. Det var det gulligaste en kille gjort tyckte jag... Sen följde vi med dem ut. Det var jag min kompis, Yakup, hans bror och kompis plus tre andra svenska tjejer. Vi satt på ett ställe med soffor och jag satt mellan min kompis och Yakup. ag hade nästan precis innan gjort slut med min expojkvän och min kompis tyckte då att jag var värd ett litet hångel. Och ja vad ska jag säga... Jag var väldigt full. Jag kommer ärligt inte ihåg vem som började kyssas, men kysstes det gjorde vi och sen fick han mitt nummer och resten av veckan gick vi till den restarangen.

Fjärilarna började flyga ganska på en gång och han började uppta mina tankar, jag började längta till kvällarna, som bjöd på kyssar och massa pirr i magen och jag log lite för mig själv för jag tyckte det var helt galet! Den 29/10 var vi på James Dean och det var där jag insåg att Holy Moses, jag är så hooked på honom. Det var som en film, han kom fram till mig på dansgolvet och började kyssa mig. Allting försvann och ja, det är så klyschigt allt men jag gillar det litegrann.

Sista kvällen kom och Yakup skulle ta med mig och min kompis till sin kusins bar.. Sedan gick vi alla fyra till stranden, och där mot ett räcka sa han de för mig magiska orden "I think I'm falling in love with you and that scares me.." Åh herregud mitt hjärta hoppade över några slag. Jag var ju kär i honom men trodde att jag var en turist han hade lite kul med den här veckan.

Jag åkte hem, så förvirrad och full av kärlek. Vi hade varandras nummer och mailadresser. Vi började snabbt prata i telefon nästan dagligen och byggde upp någon slags relation på telefon.. Det blev en massa strul och omändrade planer. Men tillslut sa min älskade pappa att okej, jag åker med dig. Han ville inte att jag skulle åka ner själv för det var vad det lutade mot, så han tog med en av mina systrar och mig ner dit för en veckas semester och jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Vi kom fram på dagen och pappa och min syster gick ut för att kolla runt jag tog en dusch och skulle ringa men det tog ett bra tag innan jag vågade sen gick jag ner till stranden och väntade. När jag såg honom komma gående, alltså det går inte att beskriva det var så overkligt allting, men vi bara kramades länge och sen spenderade vi veckan tillsamms.

Jag var nere i juni och tre veckor i augusti och dte blir jobbigare och jobbigare för varje gång att lämna honom. Och nu väntar vi på att säsongen ska ta slut så att han kan åka till Ankara och förhoppningsvis få visum för att komma och hälsa på mig innan jag åker ner dit igen för att stanna ett tag... Så så är det. Jag ångrar inte ett enda dugg. Hur mycket motstånd jag än möter och hur mycket jag än saknar honom och inser att det här kommer att vara det svåraste att ha att göra med, så spelar det ingen roll. Jag vet inte hur han lyckades, jag vet bara att jag är galet kär och hur otroligt det än är så växer de redan starka känslorna varje dag!


Kommentarer
Postat av: Annica

<3 <3 <3 Love <3 <3 <3

2009-10-07 @ 01:10:55
URL: http://annicaj73.spaces.live.com
Postat av: Mikaela

Vilken gullig love story :-)



Hoppas han får visum så han kan komma och hälsa på dig och att allt går bra.



Kram

2009-10-07 @ 01:39:30
URL: http://metrobloggen.se/rexforever
Postat av: Laura

Vilken söt historia! Hoppas att allt blir som ni önskar!

2009-10-09 @ 23:52:47
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha dom där gratisdrinkarna alltså!! :) Dom är roten till att vi sitter här och saknar våra killar! Men tänk om vi inte att varit så "lättlurade".

Haha våran förlovningshistoria är en helt annan historia. Jag var så nervös för jag märkte att något var på gång så jag drack alldeles för mycket vin och fick spendera natten på toaletten. Haha men det är också ett roligt minne så här i efterhand. :)

Hur lång tid tog det för er att få UT?

Kramar!!

2010-11-18 @ 19:50:44
URL: http://imittskafferi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pelle är ju sliskig

2011-09-20 @ 20:32:01
Postat av: Kristina

sååå gulligt :D

2011-09-23 @ 22:53:17
URL: http://www.nattstad.se/somethingspecial
Postat av: Anonym

vem av turkarna där är inte sliskig?(: Och sådär gör dom mot ALLA. Syns att allt för många går på det bara.. :) Har själv varit i samma situation, var där första gången 2007. Blev förälskad på samma sätt som du. Åkte ner för att stanna 4 veckor, Började se verkligheten!efter de 6 veckor Nästa gång hela sommaren , var där 16 veckor. Och nu vet jag verkligen vad alanya pojkarnas liv går ut på! Tragiskt! Fast man vill så gärna att" man inte ska dra alla över en kant", " han är annorlunda " För så är de inte hur mycket vi än vill de. Dock älskar jag alanya ändå :)

2011-09-24 @ 20:58:54
Postat av: Emmaa

Åå vilken gullig kärleks historia <3

2011-10-03 @ 20:41:21
URL: http://emmamarienyberg.blogg.se/
Postat av: maja

vaa gulligt :)

2011-11-27 @ 18:41:04
URL: http://nattstad.se/majson88

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0