Filmfrossa

Igår blev det filmtittande för hela slanten.
Kollade först på 17 again. Måste säga att det var en jävligt lame filmoch det kryper i kroppen när jag ser Zack Efron. Herregud hur präktig får man bli.. Med det där pojkaktiga utseendet. Nej, det var en alldeles för mycket för mig.

Sen ville jag se Hip Hip Hora det var så lääääängesen jag såg den. Och jag förstod varför när jag såg den. No words needed så att säga..

Sen var jag tvungen att se The Notebook aaw, kärlek. När jag är sjuk blir jag extra känslig, vilket betyder fler tårar än det brukar bli. Men jag kan inte tröttna. Rysningarna bara kommer. Fruktansvärt fantastisk!

Sist men inte minst vill jag verkligen prata om en film.. Den fick mig att tänka en hel del, även om den var hyfsat klyschig så var den också jävligt charmig och lite annorlunda på något sätt. grymt bra skådisar och ändå något/några budskap. Jag pratar om He's just not that into you. Handlar väl till största delen om en (desperat) tjej. Hon litar till 100 % på när killen säger "det var kul att ses, jag hör av mig". Tillslut börjar hon prata med en kille som hjälper henne att tyda det killarna säger och gör för henne, och tillslut ger hon väl upp lättare och lättare på killarna. Och den visar så tydligt hur vi tjejer stöttar dessa tjejer och säger "jo men han kommer ringa, han gillar visst dig"när ibland så är det ju faktiskt så att killen inte gör det. Man vill väl, men egentligen kanske man bara skadar mer. Jag vet inte, det var så många tankar som dök upp just under filmen, som jag inte riktigt kommer ihåg nu. Men bra var den. och allting blev trots allt inte som jag trodde. Bra film. Den ska man se, framförallt som tjej.. Eller killar okså kanske. Så de får se hur vi tjejer verkligen tänker (faktiskt. Okej inte alla, men många många, kände verkligen igen mig i en hel del).
very good!


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch, alla verkar vara sjuka nu! Krya på dig gumman! :)



Jaa det blir det! Det är så jobbigt :( Man tror att man ska bli van men det är ju hemskt varenda gång. Aa precis det gör ju det, det känns tungt men man kan ju inte sitta och deppa helatiden... Man får se fram emot nästa gång man ses istället! :)



Ha det bra! Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0