Som för längesen - fast nu

Jag hade otroligt roligt på jobbet de sista timmarna idag. Så övertrött och skrattade åt det mesta.
Efter jobbet åkte jag hem och lagade lite käk och drog sen till Ronja.
Jag uppskattar att jag de senaste månaderna befunnit mig så mycket i Trollis. Så mycket minnen och känslor. Hela min barndom är där. Där är jag. Det är hemma. Kan allt utan och innan, alla gator och hörn. Varje gata är fyllda av lyckliga barndomsminnen.
Jag blir så lycklig.
Inte lycklig är jag över att mina föräldrar slutade älska varandra och bestämde sig för att flytta in i två skokartonger, Nåväl den ena har ju ett luftigt hus på landet. Men ändå. Kanske kommer jag att spendera mer tid där i höst.
Jag stod precis och tänkte på mina vänner. Hur värda de alla är på sina sätt. Lycka var det ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0