Så svårt att förstå

Har precis kollat på dokumentären på 1:an om förintelsen.
Idag var det 64 år sedan sovjeterna befriade Auschwitz. Jag vet inte varför jag blivit så fascinerad av just detta?
Varför förintelsen? Varför andra världskriget?
Kanske för att jag verkligen inte kan förstå hur något sånt här kan hända. Men vem kan det egentligen?
Jag kommer ihåg hur det började... Jag kan ha vart 4-5 år. Jag var på bibilioteket. Där låg boken.
Judith och Lisa
Varför fick Lisa inte leka med Judith helt plötsligt? Varför krossade man Judiths pappas affärs fönster? Vad var kristallnatten?
Jag var så liten men tog del av något så stort.
Inte mättades mitt intresse för detta ämne när vi faktiskt besökte auschwitz i maj med klassen. Jag var helt förstörd, men en minnesvärd dag. Jag vill aldrig glömma. Man får aödrig glömma vad mänskligheten är kapabel till. Aldrig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0