Berättelsen om Norrmannen

Under min andra vecka i Alanya så kom en Norrman till restaurangen sent på kvällen.
Han har tydligen varit där förut då han besöker Alanya ganska ofta eftersom att hans föräldrar har lägenhet där.
Han var 34 år, väldigt trevlig men såg lite.. aa skum ut. Pratade väldigt mycket gjorde han också.
Han hade tappat alla sina pengar och det var något problem.
Hursomhelst efter jobbet skulle jag, Yakup, Ibo och det Danska paret åka och käka soppa. Sen blev det så att den här norrmannen följde med och käkade soppa. Ingen vet riktigt vem som bjöd med honom.
Jag satt mitt emot honom och bredvid Yakup såklart.
Först skämtar han med mig och kollar på Yakup och säger "You should be careful for yourself about him" eller något liknande och sa något om turkiska män och Yakup sa att aa, men jag är kurd. Vilket norrmannen tycker är samma sak, men nej både turkar och kurder vill absolut inte bli kallade för det andra.
Men han frågade en massa om Yakup är snäll osv. osv. Sen log han och kollade på Yakup och sa att han skämtade, att han vet det.
Stämningen var ändå lite spänd. Men vi käkade vår soppa och allt gick bra. Jag och norrmannen pratade ännu mer på svenska och norska. Han började berätta om när han varit på restaurangen och börjat prata med två holländska tjejer och hur folk från personalen då kommit och börjat underhålla dem istället så han inte kunde prata med dem.
och så berättade han för mig vad han sagt till dem och det var det enda han sa på engelska, vilket var ungefär det han sagt till mig när han "skämtade".
Oj jävlar vilken stämning det blev nu. Yakup blev så jävla arg och började typ fråga vad fan turkar hade gjort honom och om han  hade problem och bla bla bla... Jag försökte förklara för honom att han berättade något för mig, att det inte var till mig han sa det där. Efter det. Is.
Men en jävel att vara smart och säga just det på engelska.
Såg honom lite fler gånger under min vistelse men sen kom hans flickvän så då hängdre han inte med oss. Vilket var rätt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0