Något oväntat

Jag har varit med på bönestund idag, jag som inte är religiös någonstans. Jag var på en muslimsk bönestund i Stockholms moské vid Medis. Jag och Josefine. Vi satt där bak på två stolar uppe på kvinnoläktaren och såg på när kvinnor från alla möjliga länder bad tillsammans. Och männen nedanför.
Jag blev uppfylld av situationen. Kanske är jag lite smått andlig av mig. Jag har sagt det förut, men jag tycker det är viktigt att man besöker de olika religionernas högkvarter eller vad man ska säga. det är viktigt att ta del av det, för att förebygga fördomarna.... Så jag rekomenderar att gå till Moskén vid medborgarplatsen. de har besökstid 12-16.

Moské i Alanya

Kommentarer
Postat av: anna

det är alltid intressant att få ta del av andra kulturer så där.

2009-04-23 @ 16:14:21
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0