27 hours of insomnia

ATT TA SIG IN I USA:
Det här var ett skojsigt moment må jag säga. För det första så stod det att vår gate höll på att stänga när vi kom fram till Sciphol, Amsterdam. Det var hemskt har aldrig vart s stressad i hela mitt jävla liv, men till slut kom vi fram till gaten. Där blev man tagen åt sidan för att svara på frågor som Är det ditt bagage? Har du packat det själv? Har någon lagt i något i det? Har du någon kamera med dig? Är det din kamera? WTF med kameran liksom.. Jag sa att den låg i mitt andra bagage och hon började fråga om det var min.
7 timmar på planet till Detroit. Gratis mat och massa filmval gjorde resan ganska behaglig. Jag såg filmerna The secret lives of bees och Me & Marley, båda fick mig att sitta och droppa små salta droppar.
Framme  Detroit, passkontroll och visaförfrågan. Mannen i kontrollen frågade vad vi gjorde där och varför, man var tvungen att skriva adress och svara på frågort som om man blivit nekad amerikanst visa förut, om man hade med sig färska frukter/grönsaker eller råvaror, om man hade blivit åtalad för brott osv. osv. Ganska roliga frågor. Vi sa i alla fall att vi skulle hälsa på vår mammas kusin och hans fru.. Han kollade på oss som om vi var dumma i huvudet, och så började han prata på om det hade gått bra och hur vi kunde åka själva utan vuxna och grejer... sedan fick vi dokumentera våra fingeravtryck och ta en bild av oss.
Spännande va? Juste man måste också ta av sig skorna, vilket man inte behöver någon annanstans. Men det var en erfarenhet att lägga i bagaget och visst klarade vi det galant jag och syrran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0