ALANYA OKTOBER 2008

Jag känner mig lite tom, fast ändå full. Lycklig, men ändå olycklig. osv. osv.
Why? Why not?
Den här semestern kom i rättan stund och jag är såjäkla glad och stolt över mig och Jossan att vi kom iväg, äntligen, ibland kände jag en hopplöshet, skulle vår efterlängtade resa äga rum? Men sen stod vi där med de feta lönerna efter sommarens slit och med resebeviset i handen.
planet gick hyffsat sent och vi kom fram på natten, checkade in och däckade.
Dagen efter ville vi bara kika runt och bekanta oss lite med området men bestämde oss också för att gå ner till stranden. Tror jag, eller så blandar jag ihop dagarna. Vi låg inne och tittade på SVT2, på Vem vet mest? repris från veckan som gått, jag somnade, sen blev det middag.
Vi ville ta oss ner mot hamnen där vi hade hört att festandet var så vi började gå dit och tänkte käka på vägen. Vi svängde runt hörnet och där stod en snygg, snygg, snygg, drop dead gorgeus kille. Han frågade varifrån vi kom och när vi sa Sverige började han snacka svenska med oss och presenterad sig som Pelle plutt, haha.
Tror ni vi gick in och åt där? Ja, såklart.. resten av veckan också..... Vi fick en varsin gratis drink och efter dem och en god middag begav vi oss ner mot hamnen. Men det var dött kan jag säga, vi blev ganska besvikna då vi blev insläpade i en bar, där det dock bara var vi. Han som kastade in oss där, var,...., udda?
Fast det var läskigt för han började sncka om att han hade en flickvän i Sverige och att hon hette Mikaela och pekade på ett halsband han hade runt halsen med ett stort M, detta var innan vi hade sagt vad vi hette, så han frågade sen och jag sa Mikaela då började han skratta och skrika till sina kompisar "You're my girlfriend, you're my girlfriend" haha, ja, nej det var ju skojsigt!
Vi gick hem hyffsat tidigt och hoppades på en bättre kväll dagen efter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0